Wednesday, April 6, 2011

Doua oua mari... se leganau....

Well, asta e o denumire vaga rau de tot. Adica oua umplute... cu ce? Mama le umplea cu pateu de ficat frecat cu unt. Bunica punea untura, bucatele de carnati si codite de ceapa si usturoi verde. Am mai vazut umplura de branza cu paprica si marar, intr-o ciudata combinatie ungureasco-ardeleneasca.

De fapt, ideea de baza e ca ouale se pot umple cu orice. Orice iti trece prin cap. La mine a fost ceva mai simplu ca am folosit tot ce am mai gasit prin frigider.

Dar s-o luam cu inceputul: 4-5 oua se pun intr-o cratita cu apa rece si se dau la fiert. Pe foc mic, uitam de ele. Vreun sfert de ora cel putin ne cautam alta treaba. Cand ne intoarcem ouale vor sari bucuroase in sus. Luam cratita de pe foc, o lasam sa se racoreasca 5 minute, apoi putem turna apa rece.

Intre timp pregatim umplutura intrun castronas:
- o conserva de ton in apa (nu in ulei),
- 50 de grame de unt topit (eu am pus untul intr-un vas mai mic peste cratita in care au fiert ouale si acum stau la racorit),
- vreo 2 linguri de pasta de ardei iute (voi puteti folosi o jumatate de lingurita),
- paprika iute (voi puteti renunta),
- un castravete murat (in saramura, nu in otet) taiat in bucatele cat mai mici,
- galbenusurile de la oua (oua pe care intre timp le-am curatat de coaja si le-am taiat in doua),
- coditele de la 4 cepe verzi, taiate marunt de tot.
- extra, iar pentru voi in nici un caz nu recomand, o lingurita de fulgi uscati si macinati de ardei iuti.

Gata, combinam ouale cu umplutura, asezam pe farfurie si invitam lumea la masa.

2 comments: