Saturday, February 26, 2011

Mi-e dor de mama



Puternica femeie. Contradictorie in aceeasi masura. Nu o data am vazut-o plangand, dar de cele mai multe ori de bucurie sau de emotie. Niciodata de durere sau suferinta. Niciodata n-am auzit-o sa se vaite si probleme au fost destule. Intr-o zi a fost operata. Apoi au mai descoperit ceva, iar a doua zi au operat-o din nou. A patra zi am dus-o acasa si in jumatate de ora era aplecata peste straturile de ceapa din gradina ca au dat buruienile. Tare as fi vrut sa-mi fi dat mai mult din forta ei interioara.

Nu beau, mama, in cinstea ta asa cum fac bucovinenii. Dar o sa fac ardei umpluti si stiu ca o sa te bucuri ca am invatat ceva de la tine.



Ardei - vreo 10. Plus o ceapa mare, jumatate de kilogram de carne tocata in amestec, o cana de orez si patrunjel. Ceapa se caleste inainte de a fi adaugata in umplutura. Condimentele pentru aceasta reteta sunt cele clasice: sare, piper, boia iute si boia dulce. Putin cimbru si 2 linguri de bulion merg si ele in amestec.

Ardeii se trezesc fara capac si curatati bine inauntru. Apoi se umplu, dar nu de tot, ca la fiert orezul se umfla.

Intr-o cratita (sau wok) se prajesc ardeii putin pe toate partile. Apoi se pun intr-un vas de cuptor. Preferabil ar fi sa stea ingramaditi ca sa nu-si piarda umplutura la fiert.

Din 2 rosii taiem capace pentru ardei (eu folosesc doar coaja). Pana la jumatate turnam apa, acoperim si-i dam la cuptor pentru 30 de minute.






In uleiul in care am prajit ardeii punem o ceapa taiata mare la calit. Apoi aruncam doua linguri de faina si amestecam bine. Adaugam rosiile ramase si tocate cubulete, mai punem sare, piper, boia si doua cani de apa. Lasam sosul la fiert vreo 20 de minute, apoi il strecuram. Sosul obtinut il punem peste ardei pana ii acoperim. Credeti-ma, niciodata nu e prea mult sos.

Eu mai pun si feliute de sunca sau kaiser deasupra. N-ar fi la fel de bun fara.

Mai dam la cuptor vreo 15 minute, apoi descoperim vasul si mai lasam maxim 10 minute.

Cu smantana alaturi, ardeii astia sunt o minunatie.

Sper sa va iasa la fel de buni. Si puneti mana pe telefon si sunati-va mama.

No comments:

Post a Comment