Wednesday, February 2, 2011

Un urlet pentru primavara

E clar. M-am saturat de frig si ceata. Mai ales de ceata. Vreau sa vina primavara, sa se insenineze si sa am o oarecare perspectiva asupra orizontului.

Ideile astea revolutionare au aparut dupa ce scaldasem peste noapte doi piepti de pui in sos de soia ca sa-i trag a doua zi la tigaie cu legume, ghimbir si coriandru.

Inflacarat fiind de noua gandire, m-am contopit pe de-a-ntregul curentului schimbarii. Am mototolit planul anterior, am inserat cateva schimbari in lista de legume si am trecut la treaba.

Intr-o oala cu capac se inmoaie in ulei vreo doua cepe taiate cum vreti, cu sare si piper; dupa vrei trei minute si doi morcovi taiati mai mare, apoi niste pastarnac si radacina de patrunjel date pe razatoare. Inca trei minute si adaugam doi trei ardei taiati si astia cu toporul. Inca trei minute si e randul bucatilor de piept de pui, cu tot cu soia in care au zacut. Iar trei minute, mai invartim o data sa se patrunda toate bucatile de pui, apoi adaugam doi dovlecei si patru cartofi. Taiati cuburi, evident. Devleceii taiati ceva mai mare.

Acoperim cu apa de un deget peste toate cele din oala si lasam 20 de minute la fiert pe cel mai mic foc. La final, cu cinci minute inainte de a opri focul, adaugam si vreo trei rosii decojite si taiate in sfert, plus patrunjel verde tocat. Eu toc un manunchi de patrunjel cu tot cu codite. Jumatatea cu cozi o adaug acum, cealalta jumatate, dupa ce mancarea se raceste.

Cam asta e tot si va asigur ca miroase a primavara!

No comments:

Post a Comment