Wednesday, January 12, 2011

Iara pui. Acuma dulce iute cu rosii.

Na ca iara m-am trezit cu un piept de pui pe masa. Si mi-era mila de el sa-l mai inghet, asa ca l-am amenintat cu cutitul. N-a cedat, m-a scos din sarite si l-am taiat fasii.

In ajutorul lui a sarit si un morcov. Imediat l-am doborat cu satarul si pana se se dezmeticeasca, bastonase l-am facut! Si parca tot misca, asa ca l-am aruncat in uleiul incins din wok.

Separat, intr-o tigaie pe foc se topeste cam o ceasca de zahar de palmier intr-o cana de apa si se lasa sa scada si sa se ingroase. Nu va fie teama, nici eu n-am avut zahar de palmier; merge oarecum si cel de sfecla. Cand s-a format un sos transparent, aruncam fasiile de pui in tigaie si le tot invartim din cand in cand sa se faca pe toate partile.

Intre timp, in wok isi mai gaseste alinarea, pe langa morcovi, niste ceapa verde (doar partea alba). Cu si mai mare succes o puteti inlocui cu praz. E chiar mai bun. Fara teama, taiati prazul oblic si lat cam de 2 degete. Tot acuma 1-2 ardei iuti taiati pe lung se alatura petrecerii.

Dupa 1 minut, rasturnam puiul peste legumele din wok. Il agitam putin, lasam 1 minut sa se patrunda aromele de baza, apoi revenim cu suplimente: piper, sare, o lingura de Worcester, sos de soia vreo 3, (eu mai pun si Oyster sos, dar nu e necesar. Totusi, sosul de stridii merge extrem de bine cu carnea de pui, uneori chiar gatesc exclusiv cu asa ceva.), sos de chilli sau, ba chiar si, piper de Cayenne, boia iute si boia dulce.


M-as fi putut opri aici, dar prea ma stresa ultima conserva de rosii. Asa ca i-am dat drumul in wok, am amestecat usor si am lasat sa scada pana s-a format un sos gros.

Pentru garnitura la asa ceva recomand orezul fiert cu sare si sofran, dar acuma orice fel de orez basmati merge (iute, cu legume, cu legume si ou).


Cat e de simplu si ce bun e...

No comments:

Post a Comment