Friday, December 10, 2010

Crispy pui

N-o sa incep de dinaintea marelui big bang, cu atavica filozofie a aparitiei oului sau a gainii. Indiferent care s-a ouat primul, bine ca s-au inmultit astfel incat cateva milioane de ani dupa aia sa avem noi ce manca la KFC. Totusi, daca sunteti din aia care nu au incredere in mancarea colonelului sau prea lenesi sa iesiti din casa, v-ati scos daca in frigider mai exista niste pui.

Hai sa-l pregatim.

Mai intai trebuie sa fiti de acord cu mine ca puiul e cea mai josnica carne. N-are nici un gust, indiferent ce i-ai face. Pentru asta trebuie sa intelegem structura carnii si cum putem sa ne pacalim simturile. Carnea de pui nu e altceva decat un mediu in care concentram mirodenii ca sa o putem manca.

Asadar, luati cei doi piepti de pui si-i taiati fasii sau bucati, dupa cum aluneca cutitul. Adunam carnea intr-un castron, apoi incepem procesul de innobilare cu zeama de la jumatate de lamaie. Foarte important, pentru ca acidul citric va patrunde adanc printre fibrele carnii si va face loc celorlalte mirodenii. Eu am ales sa-l fac nitel mai iute, asa ca am intervenit cu 2 linguri de boia, una de praf de ardei iute, piper alb si piper negru cu generozitate, plus niste tabasco. Putin zahar cat prindeti intre doua degete ar fi de ajuns. Zaharul potenteaza gustul. Apoi vreo 4 catei de usturoi tocati marunt isi fac loc in castron. Unii prefera praful de usturoi, dar nu e acelasi lucru, chiar daca e ceva mai multa munca dupa macerare sa cureti carnea de bucatile de usturoi. Apoi putin ulei si o cana de lapte dulce.

Nu va scarbiti, bagati mana in carne si amestecati bine. Apoi acoperiti si dati la frigider, minim vreo 4 ore. Eu le las peste noapte, cu cat se patrunde carnea mai bine, ies mai gustoase.

Asta s-a intamplat ieri. Acuma, cu foamea-n gat, ne pregatim de ultima faza. Pentru a le da o nota crocanta, vom folosi fulgi de porumb striviti. Cu mana, cu sucitorul, cu lingura… nu conteaza. Orice aveti la indemana merge.

Separat batem 3-4 oua si adauga ce ne trece prin cap: sare, piper, boia, curry… si fulgii de porumb pana facem un maglavait asa, mai gros ca sa acopere bine bucatile de pui scoase din castron, stoarse si uscate prin faina.

Apoi nu ramane decat sa le scufundam in ulei incins.

Pieptul de pui poate fi inlocuit cu succes de aripioare. E chiar recomandat.

Eu am avut o mare dilema cum sa le mananc. Sa fac oare un orez? Sau cartofi prajiti?

Sau mai bine nu mai fac nimic! Asa ca pun soia intr-un bol si cum ma apuc de prima imbucatura, mi se face brusc a usturoi. Fuck! Bine, hai sa facem si ceva cu usturoi. Sfaramam 4 catei si-i decojim. (cine nu stie de ce ii sfaramam si apoi ii decojim sa intrebe). Apoi intr-un bol ii mistuim cu sare. Nu folosim acel aparat care se presupune ca ar sfarama usturoiul. Daca avem asa ceva in casa, il aruncam. Usturoiul trebuie facut pasta, nu bucatelit. Apoi punem 2 picaturi de otet si amestecam. Otetul nu e pentru gust, ci ca sa putem iesi in oras dupa ce-l mancam. Pana aici e mujdei. Mai departe am vrut sa-i dau o nota mai mediteraniana, asa ca am pus ulei de masline si miezul de la o felie de paine muiata in apa si stoarsa. Frecam totul foarte bine pana se face o pasta omogena. La final, o cana de iaurt sau smantana daca chiar n-aveti iaurt. Merge si cu putin busuioc, dar eu am zis pas de data asta.

Ce sa vrei mai mult la 2 noaptea?

No comments:

Post a Comment